אני לא מוכר את המצלמה (וגם לא את המדפסת)

אחרי תקופה מאוד ארוכה שבה אני כבר לא מצלם מגנטים, והחלטתי קצת לצאת מהתחום, אני היום מבין יותר מתמיד שאסור לי למכור את המצלמה שלי, וגם לא את המדפסת, למרות שהרבה מאוד זמן לא הפעלתי אותה.
נכון שיש את משבר הקורונה הקשה שכולנו חווים, ואתמול הייתה הצהרה של יושב ראש הארגון העולמי שאומר שאולי לא יהיה חיסון לקורונה, אז אם לא יהיה חיסון לקורונה זה אומר שהמציאות שלנו הולכת להיות כזאת שאנו נהיה כל הזמן עם מסכות, שאנחנו נחיה במציאות חדשה.

קשה להאמין שעסקים יצליחו לשרוד, הרבה מאוד אנשים ימצאו את עצמם בחוסר ברירה במקום לעסוק בתחומים חוקיים לעשות דברים לא חוקיים בכלל, וזה יכול להגיע גם עד כדי הדרדרות לפשע, שאני בטוח שאת זה הממשלות רוצות למנוע ובשביל למנוע את זה הן מוצאיות לא מעט כסף ומזרימות אותו לאזרחים.

אבל אני לא מוכר את המצלמה שלי, אפילו שאין אירועים, אני יודע שאם פעם בתור צלם לברית בחולון הייתי יוצר לעבוד ולצלם אירועים כמעט כל יום שישי, היום המציאות שונה הרבה יותר. היום כמעט ואין אירועים בכלל, יש את ההנחיות של משרד הבריאות וגם הרבה מאוד אנשים פוחדים לקחת סיכון ולהידבק ובגלל זה גם לא חוגגים אירועים, בעיקר חתונות, אם יש חתן וכלה שקובעים לעצמם יום חתונה, ובדיוק כמה ימים לפני החתונה החתן או הכלה מחוייבים להיות בבידוד, מה קורה אז, הם צריכים לבטל את החתונה ? בגלל זה הרבה מאוד זוגות פשוט מחליטים לא להתחתן, מה קורה לאולמות האירועים, גם הם נמצאים במשבר לא פחות בעייתי.


אני כן מאמין שיהיה שינוי וכן אני בטוח שהאירועים יחזרו, לא יכול להיות מצב שהמציאות החדשה תשנה לנו את החיים, גם אם זאת המציאות הרבה מאוד משפחות נפגעות ממה שקורה, זה מתחיל במשפחות שאין להן אפשרות להוציא על מותרות, ממשיך לאותם בעלי עסקים שמוכרים מותרות וככה הלאה, המשק נמצא במצב מאוד מורכב ובהרבה תחומים אנשים ינסו לשנות את תחום העיסוק שלהם.
אבל צלם לבריתה זה משהו שעושים במקביל, לא כל הצלמים הם רק צלמים, בדרך כלל צלמים עוסקים בתחום במקביל, ככה גם אני נכנסתי לעולם הצילום, שהמטרה העיקרית הייתה יצירת הכנסה נוספת, מצד אחד זאת הכנסה מאוד קשה, לא מדובר על עבודה פשוטה בכלל, תחשבו מה קורה למי שעובד במשך יום שלם 8-17 במשך 9 שעות עבודה מהבוקר, אחרי 9 שעות עבודה מגיעים הביתה, מתקלחים ויוצאים לצלם אירוע עד השעות הקטנות של הלילה, ביום שלמחרת כבר העייפות עושה את שלה, ויש לא מעט עייפות.
מדובר על עבודה קשה, אבל גם מתגמלת מצד אחד העבודה קשה, מהצד השני השכר מתגמל, לא עושים מילונים, אבל אירוע בשבוע של צילום ברית במחיר של 700 ש"ח יכול לסדר את עגלת הקניות של יום שישי, וכל פעם לשמור על העגלת הקניות, זה נותן קצת אוויר בתשלומים של כרטיס האשראי ורק ככה אפשר לגמור את החודש.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גל שני בדרך

בריתות בצל הקורונה