העסקים שחלו בקורונה


העסקים שחלו בקורונה
יש לא מעט עסקים שנפגעו ממשבר הקורונה, אבל לא כולם רואים באמת עד כמה קשה הפגיעה, עסקים רבים שאולי גם לא יצליחו להשתקם כלל לאחר המשבר הקשה שעובר על כולם.
אותם עסקים משפחתיים שכל המשפחה עובדת יחד בעסק ביום אחד נאלצים לעצור ולא להתפרנס כלל, עסק שבו כל בני הבית ללא הכנסה, והעצוב מכל שהם לא זכאים לשום קצבה מהמדינה וגם העסק נסגר, אז מה עושים, איך מתמודדים וכל ההבטחות של השרים ושל ראש הממשלה לגבי מענקים טרם קוימו.
רגע אחד לפני שההסגר מתחיל להשתחרר מעט, וחלק מהעסקים אולי בכל זאת מצליחים להרגיש מעט אוויר יש כמה כאלו שעדיין רחוק מאוד היום בו הם באמת יחזרו לשגרה.
מי הם אותם עסקים ? הרשימה ארוכה, אבל בראש הרשימה עומדים לא עסקי המסעדות כמו שאתם לבטח חושבים, אלא כל אלו שעוסקים בתחום האירועים.
עושים עסקים עם הקורונה
העסקים שנפגעו ראשונים מהקורונה אלו אולמות האירועים וכל מי שעוסק בתחום, תקליטנים צלמים, מעצבי שמלות כלה ועוד.
הם היו הראשונים להסגר, כבר בתאריך 29.3 הוחלט על איסור התקהלות מעל 100 מוזמנים, וימים ספורים לאחר מכן על התקהלות מעל 10 אנשים, מה שגרם לכל האירועים להתבטל באופן גורף ומיידי.
אולמות אירועים נאלצו לשלוח לביתם את כל המלצרים, עובדי המטבח ועוד תעשייה שלמה שעומדת מאחורי כל ההפקות האלו, אותם עסקים שמשלמים לא מעט מיסים, ביטוח לאומי, מס הכנסה, מעסיקים עובדים ובהחלט חיוניים למשק, הם שוכרים שירותים של עסקים נוספים, כמו רו"ח עובדי ניקיון וכל מה שכל עסק יוצר סביבו.
המדינה לא מנסה לחשוב על אותו צלם מגנטים שאולי מהצד נראה כמו העסק הכי קטן, זה שהרווחים שלו הם נמוכים, אותו אחד שמנסה לפרנס את משפחתו בכבוד, הוא לא יהיה זכאי למענק למרות שהוא משלם ביטוח לאומי ובהרבה מקרים גם יותר מאשר מה שמשלם אותו שכיר שכן זכאי לתשלום.
אחד מאותם עסקים הוא הוא העסק של מגנטים לאירועים שמספר לנו על הימים האלו של תקופת הקורונה.




"דווקא בימים האלו, אחרי שחיכנו כל החורף לשיא עונת החתונות, הקורונה עצרה לנו את הכל, אין אירועים גם לא הקטנים ביותר, ודווקא אנחנו אלו שנחשבים לאטרקציה, אולי בסוף בכלל ונעלם, אנשים יעדיפו לחסוך בכל הוצאה שהם יכולים ולא יחגגו אירועים עם אטרקציות".

ובימים האלו עולה שאלה, האם באמת יחזרו לחגוג אירועים, איך תראה המדינה ביום שאחרי יימצא חיסון למגפה שכבר כל העולם ספג ממנה מכה קשה.
יש כאלו הסבורים שאולי הכל יחזור להיות בדיוק כמו שהיה ללא שינוי, אבל מצד שני ניתן לומר שאולי לעלות בחזרה יהיה כמעט בלתי אפשרי, מה שבטוח הוא שבתקופה הקרובה הרגלי הצריכה של הרבה מאוד אנשים בעולם משתנים.
מבחינת התיירות שיש לא מעט מדינות בעולם שעיקר ההכנסה שלהם הוא תיירות, אותן מדינות ספגו מכה מאוד כואבת או אפילו תרבות הפנאי היותר קרובה, כמו לשבת ולראות סרט בקולנוע או ללכת לראות משחק כדורגל באצטדיון.
קיימת התקווה שיבואו ימים שהאירועים יתחילו לחזור, מה שבטוח שמכל האירועים האירוע שתמיד נמשיך לחגוג הוא ברית מילה, זה הזכות שלנו כיהודים, ובזכות חגיגות ברית מילה אולי קיים שיש לא מעט כאלו שגם יזמינו שירות של צילום ברית מילה ואולי לא באמת כל צלמי האירועים ישבו ימים שלמים בבית בחוסר מעש.


פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

גל שני בדרך

אני לא מוכר את המצלמה (וגם לא את המדפסת)

בריתות בצל הקורונה